2

قرارداد بهینه سازی محتوایی وبسایت

مدیریت بهینه سازی محتوایی وبسایتها
مفاهیم کلیدیفرم قرارداد

موارد کلیدی اجرای خدمات بهینه سازی سایت (سئو)

موارد کلیدی خدمات بهینه سازی محتوای سایت

  1. تجزیه و تحلیل ساختار وب سایت
  2. تجزیه و تحلیل محتوای سایت (شامل تحلیل نرخ تبدیل بازدیدکننده به مشتری)
  3. بهینه کردن ساختار و کدهای سایت
  4. بهینه سازی سایت از نظر محتوا
  5. تجزیه و تحلیل موارد خارج از پیج (off-page)
  6. بهینه سازی فاکتورهای خارج از پیج (off-page)

جهت آشنایی بیشتر و بررسی بهتر بهینه سازی، مقاله قرارگیری در صفحه اول جستجوی گوگل را مطالعه کنید.

تجزیه و تحلیل ساختار وب سایت

موتور جستجوی گوگل یا دیگر موتورهای جستجو تاکید دارند که سایتتان را برای کاربر طراحی کنید و نه برای موتورهای جستجو. البته که برای به دست آوردن کاربران، سایت شما باید برای خود موتورهای جستجو هم مناسب باشد تا آنها بتوانند سایت شما را ببینند و سپس به کاربران نمایش دهند.

بهره گیری از پروتکل HTTPS

پروتکل HTTPS به مفهوم Hypertext Transfer Protocol Secure است که به زبان ساده یک پروتکل انتقال داده امن است! بر این اساس شما به یک وبسایت امن نیاز دارید حتی اگر در سایت خود پرداخت آنلاین با کارت های اعتباری هم نداشته باشید. چراکه گوگل سایت های امن را به سایر سایت ها نا امن ترجیح می دهد.

بهره گیری از مکانیزم آنالیز داده های سایت

باید ساز و کارهایی برای تجزیه و تحلیل داده های سایت راه اندازی کرد. چنانچه هیچ یک از پلتفرم های تجزیه و تحلیل رفتار کاربران بر روی یک سایت وجود نداشته باشد، ساز و کارهای لازم بایستی نصب شوند تا رفتار کاربران برای صاحبان یک کسب و کار مشخص شود. نتیجه این فعالیت در پیش بینی های آینده بازار بسیار کمک کننده و راه گشا خواهد بود.

بهره گیری از فایل Robots.txt

فایل Robots.txt یک فایل هشدار دهنده به کراولرهای جستجوگر به منظور جلوگیری از ورود خزنده های موتورهای جستجو به برخی صفحات سایت (بنا به دلایل مختلف) میباشد، بهره گیری از این فایل برای بهینه سازی سایتها ضروری میباشد.

خطاها یا Errors موجود در سایت

خطاهای موجود در یک سایت به موتورهای جستجو سیگنال هایی مبنی بر غیر قابل اعتماد بودن آن سایت می فرستند! بنابراین موتورهای جستجو درمیابند که آن سایت ارزش نمایش دادن در لیست جستجوها را ندارد. خطاهای رایج شامل error ۴۰۴، محتوای تکراری و یا تگ های تکراری می باشند.

قابلیت ایندکس صفحات سایت

قابلیت ایندکس شدن صفحات یک سایت بدین معناست که صفحه مورد نظر پیش از این توسط ربات های جستجوگر دیده شده است و اینگونه تلقی می شود که آن محتوا کیفیت کافی جهت نمایش دادن هنگام جستجوی عبارات مرتبط با آن را دارد. صفحات ایندکس شده در لیست نتایج جستجو نشان داده می شود و لذا امکان افزایش بازدید ارگانیک سایت را بالا می برد.

بهره گیری از سایت مپ صفحات سایت

لیست صفحات یا سایت مپ لیستی از تمام صفحات یک وب سایت است که لازمست تا موتورهای جستجوگر اینترنتی آنها را حتما ایندکس (بررسی و ضمیمه) کنند. در واقع یک سایت مپ خوب زمان به ثمر نشستن بهینه سازی سایت را بسیار کوتاه می کند!

سرعت عمل بارگذاری صفحات سایت

تجربه کاربر در تعامل با یک سایت (user experience) برای موتورهای جستجوگر اهمیت بسیاری دارد. از آنجایی که کاربران اینترنتی خیلی شکیبا نیستند، سرعت بارگذاری صفحات یک سایت در رتبه بندی آن سایت توسط موتورهای جستجوگر بسیار تأثیر خواهد داشت.

تگ ها یا اِلِمانهای متای صفحات سایت

اِلِمانها یا تگ های عناوین، توضیحات متا و به طور کلی محتوای تکراری، همگی می توانند تاثیرات کاملا منفی بر رتبه سایت بگذارند. پس توجه داشته باشید که اجزای متای سایت برای کسب جایگاه بهتر در صفحات نتایج جستجو حتما باید بهینه سازی شوند.

نرخ تبدیل بازدیدکنندگان به کاربران سایت

برای تبدیل بازدیدکنندگان از سایت به کاربر یا مشتری کسب و کار مرتبط با سایت، باید به دنبال راه هایی بود که از طریق تجربه کاربران، افراد را هر چه بهتر در راستای اهداف سایت مهار کرد. برای مثال بهره گیری از روش هایی مانند ایجاد فرم مخاطبان در سایت و یا درج حساب های کاربری شبکه های اجتماعی برای ایجاد ارتباط با کاربران در سایت قرار داده شود.

بررسی و آنالیز محتوای سایت (مانند تحلیل نرخ تبدیل بازدیدکننده به مشتری)

با بررسی محتوایی که در حال حاضر در یک سایت وجود دارد، مواردی از قبیل آنچه در زیر آمده را بررسی می کنیم:

  • سازگاری با جستجوی صوتی
  • کلمات کلیدی با اهداف ضعیف
  • محتوای با رتبه ضعیف
  • محتوای تکراری
  • صفحات از دست رفته
  • تناقض در آدرس، شماره تلفن و نام

در نهایت محتوای سایت مهمترین چیزیست که شما می توانید داشته باشید. محتوا همان چیزی است که می تواند بازدید کنندگان را جذب و به مشتری تبدیل کند. بنابراین هنگامی که به ایده ای در رابطه با محتوایی که پیش از این در سایت شما وجود داشته است برسیم، در واقع می خواهیم ساختار را طوری تنظیم کنیم که آن وب سایت رو به جلو حرکت کند. بنابراین تحلیلی از کلمات کلیدی تهیه می کنیم تا بهترین فرصت های کسب جایگاه های برتر و مشتری های بیشتر را بدست آوریم.

بررسی و آنالیز موارد خارج از صفحات سایت (Off-Page)

بخشهای زیادی از موفقیت سئو خارج از سایت (off-page) شما اتفاق می افتد. در سایت های بررسی، وبلاگ های مختلف، دایرکتوری های آنلاین و غیره. قسمت خوشایند مسئله این است که اگز شما واقعا محبوب باشید و نظرات و دیگاه های مثبتی در رابطه با شما در اینترنت وجود داشته باشد، می توانید بسیار راحت و آسان صاحب بهترین رتبه و برترین رنکینگ برای کلمه کلیدی مورد نظرتان بشوید. در مقابل اگر برای شما مطالب غیرمحبوب و یا با انبوهی از بازخوردهای منفی روبرو باشید، فارغ از این که چه خدمات خوبی ارائه می دهید، از لیست خط می خورید!

بنابراین در قدم اول باید توجهمان را به آنچه که در مورد شما در فضای مجازی در جریان است معطوف کنیم. سپس تلاش کنیم که گفته های دیگران درمورد شما به نفعتان برگردانده شود. اگر هم بعضا دیدگاه منفی وجود داشته باشد باید استراتژی پاسخ به آنها و سرویس های جبران برای مشتریان را برنامه ریزی کنیم. هدف کلی باید این باشد که شما یک حضور آنلاین معتبر داشته باشید تا کاربران به شما و کارتان اعتماد کنند. در این قسمت از فرآیند بهینه سازی سایت از ابزارهای زیر استفاده می کنیم:

  • افزایش بازدید ارگانیک
  • تمرکز محتوا بر محله و منطقه هدف
  • یکتا و منحصر به فرد بودن عناوین تگ ها و توضیحات متا برای هر محصول و خدمات ارائه شده در سایت
  • ثابت بودن نام، آدرس و شماره تلفن NAP (Name, Address, Phone) در تمامی بخش های سایت
  • بررسی های مکرر و معتبر سایت
  • فهرست دایرکتوری قابل اعتماد برای سایت
  • امکان استفاده کامل از سایت به وسیله دستگاه های موبایل
  • اقدامات ضروری در جهت بهبود آتوریتی سایت

بازبینی و بهینه سازی ساختارها و کدهای سایت

بعضا سایت شما از نظر کدینویسی و ساختاری در جایگاه مناسبی قرار دارد و فقط به چند ترفند هوشمندانه نیاز است تا بتوانید مطمئن باشید که تمامی کارهای لازم جهت بهینه سازی کد ها و ساختار سایت به صورت تخصصی انجام می پذیرد. مهمترین کارهایی که لازمست برای نیل به این هدف انجام پذیرد شامل موارد زیر می شود:

  • ایجاد ناوبری صفحات سایت تا کاربران به آسانی پاسخ واقعی نیاز خود را بیابند
  • مرتب سازی و بازبینی و ویرایش کدها با هدف بالا بردن سرعت بارگذاری صفحات سایت
  • شناسایی و حذف خطاهای (errors) موجود در برنامه های سایت
  • تدارک و ثبت نقشه سایت با هدف بازدید سریع و آسان صفحات مختلف سایت توسط کراولرهای (رباتهای خوانشگر) گوگل
  • افزودن لینک های داخلی در قسمت های مختلف سایت تا کاربران، این لینک ها را دنبال کرده و به صفحات مورد نظر در سایت برسند.

بهینه سازی سایت از نظر محتوای مطالب

جهت دستیابی به رتبه خوب و ثابت در گوگل، بایستی به طور مستمر در سایت محتوای جدید قرار داده شود همچنین محتواهای موجود به روز رسانی و ویرایش شوند. آنچه لازمست در این زمینه انجام گیرد شامل:

  • شناسایی، حذف و یا بازنویسی مطالب تکراری در سایت
  • جاگذاری کلمات کلیدی در عناوین مختلف صفحات سایت
  • ایجاد صفحات لندینگ جدید (فرود) با هدف جلب نظر گروه دیگری از بازدیدکنندگان سایت
  • افزودن تصاویر، متنها و تغییر رنگ المانها برای نگه داشتن کاربران در سایت برای مدت زمان بیشتر

بهینه سازی موارد خارج از صفحات سایت (Off-Page)

داشتن حضور فعال در خارج از صفحات سایت تقریبا به اندازه عوامل درونی سایت مهم است. بدین سان اقدامات زیر در مجموعه خدمات سئو ارائه می شود:

  • بهره گیری از تاکتیک های SEO محلی به منظور بهبود جایگاه سایت در جستجوهای مرتبط با کلمات رایج در آن منطقه
  • ثبت کردن اطلاعات تجاری و خدمات حرفه ای ارائه شده توسط کسب و کار شما در دایرکتوری های معتبر
  • ویرایش و بازبینی اطلاعاتی که پیش از این از سایت شما در سایت های آگهی ثبت شده است
  • انتشار اطلاعات جدید در مورد خدمات و محصولات جدید کسب و کار شما
  • یافتن بلاگ ها و انجمنهای گفتگوی (فروم های) قوی در زمینه کاری شما و ایجاد پست مهمان در آنها

لازم به ذکر است تمام آنچه گفته شد، تنها بخش کوچکی از بهینه سازی سایتها برای موتورهای جستجوگر اینترنتی را شامل می شود!


لطفاً برای تکمیل این فرم، جاوا اسکریپت را در مرورگر خود فعال کنید.
عنوان
نام و نام خانوادگی
نحوه برقراری تماس
لینک وبسایت مربوطه را در کادر بالا وارد کنید.
وضعیت ارسال فرم قرارداد
چنانچه مشتری ما هستید و از ما سرویس وبسایت، میزبانی ابری، ثبت دامنه و غیره خریداری کرده اید و به شما کد مشتری اختصاص داده شده، گزینه "با کد مشتری" را انتخاب و کد مشتری را در جای خالی زیرین وارد کنید.
در صورتیکه کوپن تخفیف دریافت کرده باشید گزینه "با کوپن تخفیف" را انتخاب و کد مربوطه را در کادر زیرین وارد کنید.
Clear Signature
سامانه امضای آنلاین؛ رد حرکت ماوس با کلیک چپ در کامپیوترها و نیز رد حرکت انگشت در تبلت یا موبایل را شناسایی و ثبت میکند.
=
پاسخ را به ارقام لاتین (انگلیسی) وارد کنید. بعنوان نمونه:
3 * 10 = 30
14 + 5 = 19

قرارداد بهینه سازی محتوایی وبسایتها


با توجه به نیازهای سایت خود یکی از روشهای بهینه سازی محتوا را برای سایت خود انتخاب و فرم پیش رو را با اطلاعات خواسته شده تکمیل و ارسال فرمایید

بهینه سازی سایت از نظر محتوا

محتوا سرآمد برنامه های سئو است! زمانی که به فکر تعمیرات و نگهداری سایت خود می افتید، باید بدانید که این مسئله کاری یک باره نیست که یک دفعه در یک بازه زمانی مشخص انجام شود و تمام! بلکه قضیه حرفه ای تر از این حرفهاست. برای داشتن رتبه خوب و ثابت در گوگل، لازم است به طور پیوسطه در سایت شما محتوای جدید قرار داده شود و همچنین محتواهای موجود به روز و ویرایش شوند!