2

قرارداد ادمین وبسایت

مدیریت مطالب و منابع تکنیکال وبسایتها
آموزش پشتیبانیفرم قرارداد

آموزش پشتیبانی

ادمین ماهیانه

قرارداد ادمین موردی

ادمین موردی

ادمین ماهیانه

آموزش ادمین پشتیبانی وبسایت

توضیحات تکمیلی

حیطه مسئولیت طراحی و داده پردازی وبسایت

مسئولیت شرکتهای طراحی و داده پردازی در حیطه طراحی نمای کلی صفحات وبسایتها شامل UI (User Interface) و UX (User eXperience) همچنین نصب و راه اندازی افزونه ها و اسکریپتهای مورد نیاز وبسایتها برای پردازش داده های مورد تقاضای مالکان وبسایتها می باشد.

بعنوان نمونه: فرمهای مورد نیاز مجتمع آموزشی خیام بگونه ای طراحی شده اند (این مورد مربوط به بخش UX است) که وقتی در صفحات مربوطه شان قرار میگیرند با کمترین توضیحات تکمیلی، بیشترین امکان را برای کاربر فراهم کنند تا کاربران بدون نگرانی از موارد ایهام دار (مطالب دارای دو مفهوم نزدیک به هم) بطور کامل مفهوم اصلی و مورد نیاز را تشخیص داده و فرمها با دقت و اطمینان کامل تکمیل و ارسال شوند. اینمورد سمت دیگری نیز دارد و آن اینکه بخش ادمین مجتمع آموزشی خیام، با خیال راحت تمامی موارد خواسته شده از کاربران را عینا در دیتابیس سایت دریافت خواهد کرد و بخش مالی نیز برای ردگیری پرداختها با اسامی ثبت نام شدگان و اینکه آیا فرم ثبت نامی کاربران با فرم پرداخت مالی همان کاربران همخوانی دارد (بعضا پرداختها توسط اعضای فامیل؛ عمو، عمه، دوست یا مادر دانش آموزان انجام می پذیرد که مثلا نام خانوادگی مادران با فرزندان هیچ وجه مشخصه ای ندارد)، از مکانیزمی بهره گرفته شده تا این نقیصه و معضل بزرگ برطرف شود و حلقه مفقوده این زنجیره در جای مناسب خودش قرار داده شود.

بخش دیگر مسئولیت این شرکتها بالا نگهداشتن وبسایت بمفهوم جلوگیری از خرابیهای سرور میزبان فایلهای وبسایت یا بعبارتی ممانعت از عدم دسترسی به صفحات وبسایت در اثر خرابی سخت افزاری یا ایرادات نرم افزاری مرتبط با سرور میزبان فایلهای وبسایت می باشد. موارد ذکر شده شامل خرابی های معمول می باشد و موارد غیر معمول مانند حملات سایبری هکرهای اینترنتی یا حملات هکرهای مالی که معمولا وبسایتهای بدون سوکت امنیتی (SSL – Secure Sockets Layer) یا بعبارتی وبسایتهای http را هدف قرار می دهند، را شامل نمی شود. وبسایتهای با سوکت امنیتی با پیشوند https (Hyper Text Transfer Protocol Secure) شناخته شده و از دسترس هکرهای سایبری و مالی تا حد زیادی در امان خواهند بود.

مقاله مطالعاتی ارائه شده توسط سایت رسمی وردپرس با عنوان؛ چرا باید از https استفاده کنم؟

مواردی که به طراحی و داده پردازی وبسایت مربوط نمی شود

پس از راه اندازی وبسایت توسط بخش طراحی و داده پردازی معمولا یک دوره راه اندازی آزمایشی که مدت آن بسته به سیاست کاری و مشتری مداری و نیز تعهد پذیری و مسئولیت پذیری شرکت طراحی و داده پردازی از یک هفته تا ماکزیمم یک ماه می باشد. در این مدت راه اندازی آزمایشی وبسایت، مسئولیت شرکت طراحی و داده پردازی بررسی کارکرد اِلِمانها، افزونه ها و اسکریپتهای وبسایت از نظر صحت و دقت کارکرد همچنین برطرف کردن ایرادات طراحی، اشتباهات نوشتاری و تایپی و نیز بررسی نیازهای مالک و سفارش دهنده وبسایت تا حصول اطمینان از صحت عملکرد کلی وبسایت و رضایت مالک وبسایت برآورده شود. پس از سپری شدن این مدت، شرکت طراحی هیچ مسئولیتی در قبال افزودن مطالب وبسایت، تغییر مقالات و فرمهای موجود در وبسایت، دستکاری در نمای کلی صفحات و المانهای وبسایت، جابجایی صفحات یا تغییرات در لیست منوی وبسایت، افزودن یا کاستن از قابلیتهای وبسایت و بطور کلی تمامی موارد مرتبط با بخش ادمین وبسایت نخواهد داشت و تمامی مسئولیت این حیطه در انحصار مالک وبسایت خواهد بود و دخل و تصرف در این حیطه فقط با رضایت و درخواست مالک وبسایت امکانپذیر و اجرایی خواهد بود.
بر این اساس مالکان وبسایتها برای بالا نگهداشتن کارآیی و افزایش قابلیتهای مورد نیاز با پیشرفت زمانیِ کارکرد وبسایت و افزایش بازدیدکنندگان و مراجعین وبسایت، با شرکت طراحی و داده پردازی بسته به نیازشان قرارداد ادمین می بندند تا امورات فنی و تکنیکی مرتبط با وبسایت و نیز طراحی و افزودن صفحات و المانهای جدید به وبسایت، همگی به طراحان و داده پردازان اصلی وبسایت سپرده شود تا در اینصورت کارهای تخصصی تر بخش ادمین وبسایتها با اطمینان و صحت عملکرد ۱۰۰٪ به انجام برسد.

نتیجه کلی مبحث ادمین وبسایتها

در بحث ادمین وبسایتهای راه اندازی شده و در حال کار آنچه حائز اهمیت است نوع سرویسی است که طرفین توافق کرده اند و از آن بهره میبرند. برخی شرکتهای طراحی و داده پردازی، سایتهای ساده و کمتر قابل توسعه طراحی و تنظیم میکنند مانند پرتالهای شرکتی که در طول یکسال هیچگونه تعاملی با مخاطبان ندارند و فقط بعنوان یک تابلو اعلانات برای آگاهی رسانی از سیاستهای کلی شرکت و معرفی بُرد مدیریت و کارمندان بخشهای مختلف شرکت، کاربرد دیگری ندارند لذا نیاز آنچنانی به تنظیم قرارداد انجام امورات ادمین تخصصی و حرفه ای نیز ندارند و از طرفی شرکتهای داده پردازی نیز آنچنان برای این وبسایتها زمان و انرژی مصرف نمیکنند. سایتهای پر بازدیدتر و آنهاییکه بیشتر با مخاطبان در تعامل هستند مانند شرکتهای مالی و سرمایه گذاری یا مؤسسات پژوهشی و آموزشی که نیاز دارند بطور پیوسته با مخاطبان ارتباط داشته باشند یا فرمهای اداری و مالی مختلف توسط مخاطبان تکمیل و ارسال شود تا مدیران و برنامه ریزان یا بخشهای فروش و تحقیق و توسعه برنامه های آتی خود را با توجه به داده های فرمهای مخاطبان برنامه ریزی و اختصاص اعتبار کنند، نیاز مبرم به بهره گیری از ادمین تخصصی یا بعضا حرفه ای دارند تا در کمترین زمان بیشترین تعامل وبسایتهای خود با مخاطبان داشته باشند و از دوباره کاری یا از دست دادن فرصت طلایی گردآوری داده ها از طرف مخاطبان، در امان بمانند. در مجموع فاکتور اصلی در انتخاب ادمین تخصصی برای وبسایتها به نوع تعامل هر وبسایت با مخاطبان و نیز تصمیمات مدیریت مجموعه بالا دستی آن وبسایت برمی گردد.

ادمین، مدیر سایت یا وب‌مستر حرفه‌ای، در واقع آچار فرانسه‌ای فوق العاده و کاربلد است که می‌تواند طیف وسیعی از نیازمندی‌های وبسایت شما را برطرف کند. نگهداری، به روزرسانی ،توسعه و پشتیبانی همه ‌جانبه سایت فقط از طریق وبمستری محقق می‌شود. مهمترین وظیفه یک ادمین؛ بررسی، نظارت و رفع ایرادات است تا سایت شما درست کار کند.
سایت های مختلف با قالب و صفحه ساز مربوط به خود طراحی و تنظیمات لازم برای هر بخش از سایت بطور اختصاصی انجام می پذیرد. لذا ادمین هر سایت و ساز و کارهای مورد نیاز برای مدیریت و ایجاد تغییرات مورد نیاز مخصوص به خود را شامل می شود. از اینرو آموزش پشتیبانیِ کاربردی و مختص قالب و صفحه ساز همان سایت مورد نیاز می باشد.
سرفصل مطالب آموزش ادمین وبسایت ها عبارتند از:

  • راه اندازی وب سرور، phpmyadmin، mysql
  • نصب و راه اندازی هسته اصلی
  • کار با بخش مدیریت پست ها
  • مدیریت برچسب ها و گروه ها
  • مدیریت چند رسانه ای
  • مدیریت پیوند ها
  • مدیریت برگه ها و دیدگاه ها
  • کار با قالب ها
  • کار با افزونه ها
  • انجام تنظیمات پیشرفته
  • انجام بهینه سازی سئو

موارد عنوان شده در بالا دربرگیرنده سطوح مختلف مهارتهای آموزشی ادمین برای افراد مختلف میباشد.

افراد مبتدی با سطح مقدماتی و بدون مهارتهای کدنویسی موارد زیر را میتوانند آموزش ببینند:
+ کار با بخش مدیریت پست ها
+ مدیریت برچسب ها و گروه ها
+ مدیریت چند رسانه ای
+ مدیریت پیوند ها
+ مدیریت برگه ها و دیدگاه ها
افراد با سطح میانی و پیشرفته برنامه نویسی، علاوه بر موارد بالا، همچنین قادر به یادگیری موارد زیر هستند:
+ کار با انواع قالب های ساخت و طراحی سایت ها
+ کار با انواع افزونه ها
+ انجام تنظیمات پیشرفته
افراد با سطح تخصصی و مسلط به کدنویسی با زبانهای مختلف برنامه نویسی قادرند تمام موارد بالا بعلاوه موارد زیر را بخوبی فرا بگیرند:
+ راه اندازی وب سرور، PhpMyAdmin، MySQL
+ نصب فایلهای سیستمی و راه اندازی هسته اصلی سایت
+ انجام بهینه سازی سئو برای موتورهای جستجوگر اینترنت

آموزش ادمین سایت برای سطوح مقدماتی بسته به میزان آشنایی یا عدم آشنایی فرد آموزش گیرنده با مقوله های مربوطه از ۱۵ ساعت تا ۴۰ ساعت متغیر میباشد.
افراد با سطح میانی و پیشرفته نیاز به آموزش ادمین بین ۲۰ تا ۲۵ ساعت دارند.

کادر وارد کردن ایمیل دوم پس از وارد کردن ایمیل اصلی نمایش داده خواهد شد!
چنانچه مشتری خدمات میزبانی وبسایت بوده اید و از ما کد مشتری دریافت کرده باشید، گزینه "با کد مشتری" را انتخاب و در جاهای خالی مربوطه، نیمه راست و چپ کد مشتری را عینا وارد نمایید. تمامی حروف و ارقام وارده بایستی عینا مطابق با حروف و ارقام کد دریافتی مشتری باشد!
=
پاسخ را به ارقام لاتین (انگلیسی) وارد کنید. بعنوان نمونه:
3 * 10 = 30
14 + 5 = 19

قرارداد ادمین امورات وبسایت


با توجه به نیازهای ادمین سایت خود یکی از روشهای ادمین را برای سایت خود انتخاب و فرم پیش رو را با اطلاعات خواسته شده تکمیل و ارسال فرمایید

چنانچه قصد ارتقاء قرارداد ادمین قبلی خود به قرارداد ادمین جدید دارید، در نظر داشته باشید که میتوانید قرارداد ادمین با قابلیت بالاتر را انتخاب نمایید و مابه التفاوت آنرا پرداخت نمایید تا قرارداد ادمین جدید جایگزین قرارداد ادمین قبلی گردد. بر این اساس در قسمت “انتخاب نوع قرارداد ادمین” گزینه ی “ارتقاء قرارداد ادمین” را انتخاب نموده سپس گزینه های مورد نظر را گزینش کنید تا مابه التفاوت پرداختی را محاسبه و نمایش دهد.